Aldi i czekolada. Historia i aktualne trendy

Czekolada to jeden z najbardziej uniwersalnych produktów na świecie. W Polsce, gdzie spożycie czekolady wciąż rośnie, sieć handlowa Aldi zauważa rosnącą popularność tego produktu wśród swoich klientów. Dzisiaj przyjrzymy się bliżej historii czekolady oraz trendom związanym z jej spożyciem w Aldi.
Autor artykułu Maciej
14 lip 2023 | aktualizacja: 8 cze 2025
Opis obrazu

Gazetka promocyjna

Od prekolumbijskich Majów do Aldi

Czekolada, w formie, w jakiej znamy ją dzisiaj, ma długą i fascynującą historię. Jej początki sięgają okresu prekolumbijskiego, kiedy to Majowie przyrządzali gorzki, rytualny napój z ziaren kakaowych. Dopiero w XIX wieku, dzięki Francisowi Fryowi, czekolada zyskała formę tabliczki, której używamy do dziś. Przygotowywana była z połączenia kakao, cukru i tłuszczu kakaowego.

Ciekawostki o czekoladzie

Biorąc pod uwagę różnorodność form i smaków czekolady, niewielu z nas zdaje sobie sprawę, że największa tabliczka czekolady na świecie ważyła ponad 5 ton. To tyle, co trzy duże hipopotamy! Z takiej tabliczki można było wykroić ponad 70 tysięcy standardowych tabliczek czekolady.

Spożycie czekolady w Polsce

Według badań własnych przeprowadzonych przez sieć handlową Aldi, czekolada jest produktem całorocznym, jednak największy skok w sprzedaży odnotowuje się w okresie zimowym, zwłaszcza przedświątecznym. W pierwszym połroczu 2023 r. wartość sprzedaży w kategorii czekolad w Aldi wzrosła o ponad 38 proc. To świadczy o rosnącym zapotrzebowaniu na ten produkt.

Popularność czekolady w Aldi

W asortymencie Aldi znajduje się prawie 90 wariantów smakowych czekolady, w tym 45 w obrębie marek własnych. Jak wynika z analizy koszyków zakupowych klientów Aldi, przeciętne gospodarstwo domowe kupuje rocznie blisko 4 kg czekolady na jedną osobę. Najczęściej wybieranym smakiem jest czekolada mleczna z całymi orzechami laskowymi marki własnej Chateau.

Marki czekolady w Aldi

Aldi oferuje szeroki wybór czekolad, w tym trzy marki własne: Moser Roth, Chateau i Choceur. Każda z nich zdobyła uznanie i lojalność klientów. Kakao używane do produkcji czekolad marek własnych Aldi posiada liczne certyfikaty, takie jak UTZ, Rainforest Alliance oraz Fairtrade.

Promocje na czekolady w Aldi

Aldi regularnie oferuje specjalne promocje okresowe na czekolady. Klienci mogą skorzystać z atrakcyjnej tzw. Promocji od pierwszej sztuki. Dzięki niej nie muszą kupować kilku opakowań danego produktu, aby skorzystać z promocyjnego rabatu, ponieważ obowiązuje on już od pierwszej sztuki.

Podsumowanie

Czekolada to produkt, który cieszy się niezmienną popularnością. Sieć handlowa Aldi, obserwując rosnące zapotrzebowanie na ten produkt, oferuje swoim klientom szeroki wybór czekolad w atrakcyjnych cenach. Dzięki temu zakup czekolad w Aldi to nie tylko smakowite doświadczenie, ale także korzystny wybór dla naszego portfela.

photo
Newsletter Warto wiedzieć więcej!

Bądź na bieżąco, sprawdzaj promocje, dowiaduj się o najnowszych ofertach specjalnych

Akceptuję regulamin

    2025 © Gazetkapromocyjna.com.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone